donderdag 24 januari 2008

Dat zeg ik ( Gamma Slot )



Nu zijn Sandra en Yvonne geen flauwe meiden en kunnen ze best tegen een geintje, maar soms gaat het hun te ver. Zoals deze keer bijvoorbeeld, normaal gesproken werken ze allebei als brave cassieres bij de HEMA maar nu worden ze plotseling als personages in een blogverhaal als stoephoeren neergezet bij een of andere motorclubbaas. Dit hoeven ze niet te pikken en dat doen ze dus ook niet. Dat gozertje, het moet haast wel een gozertje zijn, moet oppassen met z'n verhaaltjes, tenslotte hebben ze helemaal geen zin om vanachter de kassa van de HEMA via de onderbroek van een crimineel in een misdaadverhaal terecht te komen. Voor je het weet schrijft hij ze in een streekroman of nog erger, ergens in een gedicht. Nee Sandra en Yvonne zinnen op wraak of erger....

Niets vermoedend loop ik op zaterdag middag de HEMA binnen, schuurpapier en een verfroller moet ik hebben. Het vloertje van mijn gastenverblijf moet hoognodig geverfd voordat het seizoen weer begint. Eh eens kijken, velletjes grof tot middelgrof in één verpakking, dat is wat ik zoek, een wegwerpverfroller met een wegwerpbakje daaronder, klaar, op naar de kassa. Tjonge, een flinke rij hoor, ze mogen wel eens wat meer cassieres neerzetten, maar dat zal wel weer teveel kosten mopper ik nog terwijl er op mijn schouder wordt getikt. "Meneertje, loopt u eventjes met ons mee, we hebben sterke aanwijzingen dat u het een en ander in uw binnenzak heeft gestoken".
"Ik?" stamel ik nog maar voor ik het weet grijpen twee sterke handen van de winkelbeveiligers me bij de armen en zit ik in een kantoortje met de deur op slot. "Maakt u de zakken maar alvast leeg terwijl ik de Politie bel" bromt beveiliger A.. B. kijkt ondertussen toe hoe er naast een gebruikte zakdoek, een fototoestel voor éénmalig gebruik en een bos sleutels, een notitieboekje in echt lederen map ( Nieuw ! ) op de tafel verschijnt. "Mag ik daar het bonnetje van zien meneertje" kleineert B.. "Een bonnetje?" probeer ik nog voorzichtig, "een bonnetje, dit boekje zit al weken in mijn binnenzak, ik gebruik dat om ideeen op te schrijven voor verhaaltjes en zo, maar het is nog nieuw omdat ik helemaal geen tijd voor ideeen heb, laat staan ze op te schrijven". "Die smoes hebben we eerder gehoord, maar onze cassieres Sandra en Yvonne hebben duidelijk gezien dat u iets de binnenzak in moffelde, dit wordt een duur opschrijfboekje, dat kan ik u wel vertellen". Tjezus, Sandra en Yvonne, werken die hier, mijn eigen graf gegraven dus, ik had dat kunnen weten, ik was beter maar naar de Gamma gegaan. A. en B. lopen naar de koffiehoek en schenken twee koffies in, wat een oetlullen, na parkeerwachter toch wel het volgend onnozele beroep en plotseling krijg ik een idee voor een verhaaltje, waar is m'n boekje......

1 opmerking:

LUC RABAEY zei

haha, spannend! én! als je het gelooft, dan zijn het hoeren!