donderdag 24 april 2008

Voorpret 2



Als je namen vergeet is het goed mis met je Karel, zei ik tegen Peter en dat botst. Ik loop naar huis en denk bij de laatste bocht, verdomme op de heenweg ging ik met de fiets, loop terug naar m'n werk, geen fiets daar.... blijkt dat ik de fiets onderweg bij het pinapparaat van de bank heb laten staan, dat komt aan. Waar ben ik met m'n gedachten... Ik zit overal behalve hier, in gedachten stroop ik al de Koninginnedagrommelmarkten af op zoek naar oude toestellen die voor aanvulling van mijn voorraad 'Testbeelden' moeten zorgen, ik zit al op het Bevrijdingsfestival van 5 mei met een fotoreportage in mijn hoofd, ik ben al onderweg naar Frederica in Denemarken voor de superrally van 2008, m'n olie moet nog ververst, m'n banden nog op spanning, mijn slaapzak nog in de was en mijn vrouw nog verwend. Als ik dat laatste vergeet, kan ik het vergeten en zwaait er wat dus laat ik daar maar direkt mee beginnen, het is bovendien nog één van de aangenaamste dingen hier opgesomd, vergelijk het maar eens met olie en filter verversen en wees eerlijk. Bij "waar heb ik dit aan verdiend" niet meteen uitleggen dat het een goedmakertje is voor de verdwijntruc van 5 dagen naar een vrouwonvriendelijk oord met strip-tease en paaldans "demonstraties" natuurlijk, na tig-jaren huwelijk weet ze dat maar al te goed en hoeft dat er niet verder ingewreven te worden. Kortom mijn hoofd loopt om, ten minste ik hoop dat dat de reden van de verstooid- en vergeetachtigheid zal zijn.

1 opmerking:

pascal digital zei

Drie zaken leer ik hieruit:
1.
een mogelijke betekenis van de term 'dreadlock holiday'
2.
een mogelijke betekenis van de lyrics van de - vroemvroem - onvergetelijke Queen-song 'I'm In Love With My Car' (A Night At The Opera, 1975): 'When the pistons are pumpin''
en (eindelijk)
3.
een antropologische duiding van het fenomeen paaldansen