woensdag 12 december 2007

Dipstick...


En dan start de morgen met het nummer "als t ier nog lang ga duren zal't rap gedaan zijn" een tof Fun Loving Criminals achtig nummer met Axel Red in een hoofdrol. Bij slecht weer kan ik net Studio Brussel via de lucht ontvangen op m'n Grundig radio uit de jaren 60. Bij helder weer is de zender net iets te zwak om in Vlissingen te geraken en schakel ik over op Radio Donna, zelfde taal maar een ander verhaal....Henry, een ouwe baas van 84 stapt binnen, "good morning my friend, "did i tell you that you're the best f*cking coffeemaker in the whole damn building ?" Nee Henk, vanmorgen nog niet, gisteren wel en maandag wel een keer of drie. Henk of Henry heeft een jaar of veertig voor z'n pensioen in Milwaukee als bakker gewerkt en dat zullen we weten hier. Een mooi figuur hoor, sterke verhalen, op z'n Amerikaans aangedikt en vol typische scheldwoorden. Sinds kort heeft hij een vriendin (73) , very nice young meat zoals hij haar omschrijft en met een vette knipoog en achter zijn hand "she's as hot as jalopina". Biljarten doet hij alleen nog vanwege het commentaar dat hij daarbij kan leveren op z'n tegenstanders en tot groot ongenoegen van deze. Heerlijk vind hij dat en ik eigenlijk ook, zo'n ouwe die de lol van het leven nog volledig ( biertje, biljarten, vrouwen, teasing, etc) ziet. "I got a camera for sale, dipstick" pleegt hij ook met grote regelmaat tegen me te zeggen, in de hoop dat ik zijn bejaarde Praktica nog van hem overneem voordat ik 'm van hem erf, ja erf want 'Piet' staat er met een sticker achterop geplakt. Niks overnemen dus, gewoon erven en het liefst pas nadat zijn vriendin 85 geworden is.....

1 opmerking:

LUC RABAEY zei

Enfant terrible, deugniet, zal nooit 'volwassen' worden. Dit is duidelijk in dit portret.