woensdag 27 februari 2008

HD Super Rally 2008



Eigenlijk had ik me voorgenomen niet meer naar die meetings toe te gaan, maar die prachtverzameling van lelijkheid heeft toch een bepaalde aantrekkingskracht. Alle mannen gekleed in zwarte T-shirts met opdruk, ongeschoren en veelal in lederen broek. Tattoos zijn niet verplicht, maar zeer gewenst en volop aanwezig, ter plaatse een verse zetten kan natuurlijk ook, maar erg stoer staat het niet met zo'n vanwege de hygiene verhullende pleister er bovenop. Als je van je vrouw houdt, laat je ze thuis, dat is dus behoorlijk jammer want de slechts schaars aanwezige vrouw haalt het gemiddelde van lelijkheid een beetje omlaag en het kijkgenot omhoog. Toch ga ik weer eens dit jaar, vooral omdat het evenement in Denemarken plaats vindt en ik bij de rally's in Scandinavie de beste herinneringen boven kan halen. Waarschijnlijk gaan we maar met z'n tweeen, waar vroeger vier , vijf man een vaste groep was, één met het verkeerde been afgestapt, één verhuisd naar Portugal, één motor verkocht, één HD omgeruild voor Triumph ( kan veeeel harder....tja ) vriend Neut en ik. Mijn voornemen is om, naast de serieuze gesprekken met vriend Neut dit maal de fotografie een belangrijke plek te geven, niet dat ik vorige keren zonder toestel op pad ging, maar hoe gaat dat he, duizend kilometer of meer gereden, zere kont, dorst, dan heb je geen tijd voor dat soort zaken. Ik neem twee toestelletjes mee, een Zeiss Ikon Nettar ( in zijn bouwjaar een handig inklapbaar balgkameraatje ) en een ouwe Ikoflex tweeoog, ook wel "de koffiekan " genoemd. Kortom niet de handigste apparaten, maar zoals JC orakelt " elk nadeel heb z'n voordeel " 1. ik heb veel minder tijd over om aan de bar te hangen ( bier 25cl € 1,00 ) 2. ik hoef niet op leeglopende accuus en dure lensen te letten en 3. bikers van het HD kaliber hebben het meestal niet zo op fotografen, maar als je met een tot camera omgebouwde koffiekan komt aanzetten, kom je er met een grap en een grol wel vanaf...Ik lees op de website dat er aan het programma weer niks mankeert, zo'n 40tal bands ( alle soorten muziek van rock met of zonder roll via bluesrock naar hardrock ) , stiptease afgewisseld met een paaldans, de prachtspelletjes zoals motorblok werpen en langzaam rijden, nee we hoeven ons zeker niet te vervelen..... Op het moment dat ik hier aan denk weet ik weer meteen waarom we al jaren niet meer geweest zijn, maar zoals ik al eerder zei, ik ga niet voor de paaldanseressen, stripteasers en pitspoezen, ik ga voor de fotografie, de rit erheen en de serieuze gesprekken met vriend Neut !

3 opmerkingen:

paul zei

weer een mooi stukje piet
had ik nu een hd dan had ik steevast en nogmaals m'n kniëen ontbloot vergezeld van de smeekbede 'mag ik mee?'
'k wens je veel plezier vriend!

Susanne Stoop zei

Veel plezier tijdens de rit en daar in Denemarken. Kijk nu al uit naar je foto's!

LUC RABAEY zei

Dit is geen fictie?! Je gaat écht! Goeie reis ... én maak de reportage van je leven!