vrijdag 18 december 2009

Gakkenflex SLR

Op de Filmwasters site ( een site voor film wasters ) werd ik attent gemaakt op het bestaan van een "doe het zelf"magazine uit Nippon (http://otonanokagaku.net/magazine/vol25/index.html), (en filmpje http://otonanokagaku.net/magazine/vol25/mov.html )een magazine waar men naast het blad een bouwdoos/plaat bijvoegd en ditmaal zat er een bouwdoos van een cameraatje bij, de Gakkenflex DIY SLR. Lijkt me leuk en ik vraag me af of een Filmwasting Japanner bereid is een blad aan te schaffen en het op te sturen. Zulke Japanners bestaan dus en na betaling van 3250 Yen ( € 31,00 ) stuurt Mark Skorj mij het gevraagde toe ( reisduur 4 dagen.... service of wat? ik heb in Belgie zijdepapier besteld op 9 december en vandaag is het er nog niet, het moet per UPS...). De gebruiksaanwijzing van het bouwpakket blijkt echter en eigenlijk een normale zaak, in het Japans. Een kind kan de was doen, dat is waar, maar heb je wel eens een Kimono gewassen ? Ik niet. Toch lukt met een goed vergrootglas, een flinke dosis geduld en enig gezond verstand de camera in elkaar te zetten, vervolgens te vullen met een filmpje en dat zoals het hoort dat zo snel mogelijk vol te schieten om te kijken welk een vreselijke beelden zo'n bouwplaatcamera voort kan brengen, bij total disaster kan ik het altijd nog steken op de taalfactor, mijn worstenvingers bij het juist plaatsen van de milimeters grote veertjes rond het sluitertje, de filmkeuze of een minder dagje, zoals er de laatste weken wel meer zijn, kerstborrel hier, kerstborrel daar. Ik hou het op de kwaliteit van het eindprodukt, oordeel zelf, woensdag zijn m'n dia's klaar.

1 opmerking:

Susanne Stoop zei

Ben benieuwd naar het resultaat!