vrijdag 11 december 2009

lost and found



In juni verbleef ik met vriend Neut in Belgisch Luxemburg op een motor/wandeltocht aan de Sure. Bij thuiskomst natuurlijk snel naar de ontwikkelcentrale voor mijn films maar bij het afhalen bleek ik één filmpje te missen. Ik dacht dat ik het per ongeluk had weggegooid met het afval van de Polaroids die ik toen geschoten had en altijd keurig bewaar tot ik een fatsoenlijke afvalbak tegenkom. Gisteren werd ik gebeld door die centrale dat er een filmpje klaar lag en of ik dat even op wilde halen... ik was me van geen film bewust, maar mijn telefoonnummer stond erop dus waarom niet direkt die mistery film opgehaald. In juni schreef ik op dit blog: De inhoud wordt dus onvermijdelijk het landschappelijke en een enkel toevallig passerend portretje, bij voorbeeld van de plaatselijke hereboer Jules. Jules ontmoetten we op avond één, we fotograferen een frame van wat eens zijn grote schuur/loods moet worden, Jules vertrouwde het niet en vraagt wat we aan het doen zijn. ik vertel hem in mijn beste Waals van de aangeboden situatie, vervolgens blijkt Jules enig Vlaams te spreken. Mijn oog was getrokken door de enorme schuur in aanbouw met het landschap daarachter, een maand later zou dat landschap dus verdwenen zijn, vandaar. Als compensatie voor het betreden van zijn erf had Jules me "gedwongen" een familieportret te maken en me doen beloven dit op te sturen, wat ik dus deed ( heb je die grote boerenhand gezien, daar wil je niet mee te maken krijgen..) Helaas was dìt filmpje dus verdwenen en hoera nu dus weer opgedoken. Zo zie je maar, als het verdwenen pixels waren geweest had je ze nooit meer terug gezien, lang leve de film. Jules, je portret komt eraan, in een lijstje, omdat je zolang moest wachten.

Geen opmerkingen: